Bluecom, der sidste år indgik et samarbejde med IBM, har integreret Microsoft Navision med Lotus Notes. Ifølge Bluecom har Microsoft ellers tidligere hævdet, at dette ikke er muligt. Løsningen integrerer e-mail, kontakter, opgaver og kalenderfunktioner mellem de to systemer.
Der holdes styr på e-mail korrespondance, forretningskontakter, opgaver og aftaler med videre i både Microsoft Navision og Lotus Notes, så virksomheden kan dele disse oplysninger. Når man for eksempel afsender en e-mail fra Microsoft Navision bliver det også registreret i Lotus Notes, forklarer Bluecom.
»Du får blandt andet mulighed for at sende e-mails med købs- og salgsdokumenter direkte fra Microsoft Navision med et enkelt klik. Herudover bliver det muligt at definere præcise målgrupper i Microsoft Navision og afsende relevant information til dem gennem Lotus Notes. Alle afsendte e-mails fra Microsoft Navision bliver naturligvis gemt i interaktionsloggen, som gør det muligt at få et komplet overblik over korrespondance til en virksomhed, eller én bestemt person i en virksomhed,« forklarer adm. direktør hos Bluecom Danmark, Jens Fournais.
»At man så nemt kan integrere de to systemer, vil vise sig at være en stor fordel for de mange virksomheder, som kører med Lotus Notes nu og ellers skulle ud at investere i meget dyre Microsoft licenser, når de ønsker eller er nødt til at opgradere deres Navision,« argumenterer han for sin nye løsning.