Hvis man kunne tjene penge på den ubeslutsomhed, der hver aften griber millioner mennesker over hele verden, når aftensmaden endnu engang skal besluttes, så kunne man blive styrtende rig.
Og det er lige hvad en koreansk amerikaner har fundet ud af.
Roy Choi kombinerer gastronomisk ugidelighed med Twitter. Hans mobile restaurant Kogi Korean Taco Truck, der er en kassevogn med køkken, kører rundt i Los Angeles og serverer måltider for alle, der ikke gider at bevæge sig ned til den nærmeste grillbar. Med Twitter-updates kan kunderne hele tiden følge med i, om Kogi er i nærheden. Restauranten er en kæmpe succes. Newsweek rapporterer om køer på op til 600 mennesker, der vil have fingre i Kogis særlige kombination af koreansk og mexikansk gourmet mad.
Selv om konceptet kun er tre måneder gammelt, så er Kogi allerede nu en af amerikas travleste restauranter. Hypen omkring det mobile spisehus er så stor, at der allerede er fire kopier i amerikanske byer.
Newsweek kalder Kogi for amerikas første virale restaurant. Det er mund-til-mund gange tusinde. Succesen er så omfattende, at man taler om Kogi Culture, der består af konstante Twitters, youtube videoer og den folkelige opbakning, som efterhånden kun grænsebrydende internetfænomener kan generere.