Det er stærkt tvivlsomt om de administrerende direktører på Strandvejen nogensinde har set Kandis-Johnnys vindende smil. Til gengæld er de helt eksede med Madonna, Martin og Alphabeat i Gentofte.
TDC har kortlagt danskernes musiksmag udfra download på tjenesten Play.
Det viser, at Fede Finn & Funny Boyz ikke skal gøre sig håb om den helt store stadionturne i større byer som Århus og København. Til gengæld skulle der være glimrende muligheder for at hente en halbaltjans i provinsens yderområder.
Det samme gælder i øvrigt Kandis, der nok aldrig løber tør for jobs i det nordjyske. De vil til gengæld være decideret dumdristige, hvis de giver en gratiskoncert på Bellevue i Klampenborg.
Madonna er nummer et i de fleste kommuner i landet, skarpt forfulgt af X-factor Martin, der især har sit publikum på landet.
Undersøgelsen er så præcis, at man kan se markante forskelle helt ned på kvarter niveau. I København er nørrebroere således meget gladere for Natasja end østerbroerne, der har et godt øje til Martin og Alphabeat.
Der er blevet hentet over 30 millioner numre fra Play siden tjenesten begyndte i april i år.