TDC begræder tab af fastnetkunder

Der bliver færre og færre af de nemme penge, som TDC henter på fatnetkunderne, og nye mobilkunder betaler for lidt til at vende strømmen. Nu vil selskabet forsøget at redde omsætningen ved hjælp af pakkeløsninger.

Fastnettelefonens dalende popularitet gør ondt hos landets største teleselskab.

»Vi har mistet meget værdifulde kunder i form af fastnettelefonkunder, som har forladt os. De var loyale og gav god omsætning. Fastnetkunder fungerer og kræver ikke store investeringer, så det er smerteligt at miste dem«

Sådan siger TDCs strategichef Eva Berneke til dagbladet Børsen i dag.

Her mindre end en uge efter fyringen af topchef Jens Alder er hun klar med en ny strategi, der skal sætte giganten på ret kurs - det vil sige fremad, og ikke som det går nu, nemlig tilbage, hvad angår omsætningen.

TDC har ganske vist fremgang i antallet af nye kunder, men mange af dem er folk, der anskaffer sig en mobil "nummer to", og den har teleselskabet sjældent den store omsætning på.

Ifølge Børsen skal TDC derfor satse mere på løsninger, der sælges som attraktive pakker, der kan retfærdiggøre en højere pris. Bagtanken er, at hvis kunden har flere forhold - bredbånd, tv, mobil fastnettelefoni - bliver det sværere at forlade selskabet igen.

TDCs Play har allerede hjulpet med at bremse kundeflugten. Ifølge Børsen er TDCs churn-rate - (nye kunders frafaldsprocent) 30-40 procent lavere for de mobil-kunder, der bruger den gratis musik-tjeneste, mens det for Play-nydende bredbåndskunder gælder, at churn-raten er hele 66 procent lavere end de ikke-play-spillende.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere