Google fik oprindeligt banket sit navn fast med relevante søgninger, men også med en gennemført minimalistisk grafik.
De udfordrere, der gennem tiden har forsøgt, at slå Google af pinden har ikke nødvendigvis haft samme grafiske ambition. Det samme er tilfældet med søgemaskinen Viewzi.
Viewzi har eksisteret i to år, men nu er søgesiden efterhånden udviklet sig til det, som skaberne havde tænkt sig.
Idéen med Viewzi er nemlig, at der skal være et forskelligartet layout eller skin til søgninger, alt efter om man har søgt efter musik, bøger, videoer, pladecovers, sangtitler, almindelig tekst, billeder og så videre.
Hvis man for eksempel søger på "Barrack Obama", kan man blandt andet vælge et grafisk udtryk (et view), der skaber illusionen af en avis ved kun at søge efter nyheder. Eller en grafisk tidslinje, der viser hvornår søgningen er registreret hos Google, eller en overskuelig videosøgning.
Der er i øjeblikket 18 forskellige views - og syv flere på vej.
Viewzi slår sig ikke op som en helhjertet udfordrer til Google. Men som et supplement. For eksempel søger et af de mange forskellige layouts kun efter søgeordet hos Google, MSN, Yahoo og ask.com.
Der er en kort video-demonstration af Viewzi her.
Viewzi er stadig i beta.