I en amerikansk retssag om fejlbehæftede harddiske har Fujitsu Computer Products fremlagt et forligsforslag, som indebærer at firmaet vil betale en erstatning på 45 dollar til alle kunder, der har købt bestemte harddisk-modeller. Desuden vil Fujitsu betale 1.200 dollar for at dække omkostninger i forbindelse med gendannelse af tabte data.
En amerikansk forbruger-gruppe har sagsøgt Fujitsu, Hewlett-Packard og Gateway, som beskyldes for at have solgt fejlbehæftede og defekte harddiske.
Fujitsu afviser anklagen, men vil alligevel betale et samlet beløb på 42,5 millioner dollar i erstatning til kunderne for at undgå en langvarig retssag.
Harddiskene er solgt fra år 2000 og fremefter under forskellige navne. Ifølge sagsøgerne indeholder harddiskene en defekt chip og en fejl i controllerens firmware.
Forliget gælder kun for harddiske solgt i USA og mangler stadig den endelige godkendelse fra domstolen, som ventes at falde til marts næste år.