Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 11. august 2006.
Vidste du ...
... at en større virksomhed i gennemsnit kom til at spendere 400 mandeår på år 2000-problemet (Y2K)? Og at samme "problem" i øvrigt kom til at koste verdenssamfundet tæt på en billion (læs: 1.000.000.000.000) kroner?
Kæppen i øret ...
... havde denne amerikanske kvinde selv - og helt frivilligt - oparbejdet, mere usikkert er det derimod, hvordan hendes mobiltelefon også havnede indvortes. Det skal en igangværende retssag afklare.
På anklagebænken i byen Independence i Missouri står 24-årige Marlon Brando Gill (!), som i et anfald af jalousi skulle have presset Melinda Abells mobiltelefon ned i halsen på hende, så den måtte fjernes af en læge bevæbnet med en knibtang. Marlons forsvarer hævder derimod, at Melinda selv slugte telefonen for at hindre ham i at se, hvem hun havde ringet til.
Selv siger Melinda, at hun var for fuld på gerningstidspunktet til at huske noget som helst om indtagelsen af den usædvanlige "snack".
Billedtekst: dry martini Brandert eller ej, så havde den grønne oliven været ikke så lidt sundere for fordøjelsessystemet.
Skru hovedet af kroppen
Set med dystre briller kunne man frygte, at første stadium af teknologiens universelle magtovertagelse er lige om hjørnet. I hvert fald synes det beskæmmende, at man allerede nu kan tillade sig at tage det meste af hovedet under armen, når det handler at pleje sin krop.
En GPS-nyhed fra Motionlingo, Adeo Fitness Companion til 149 dollars (www.motionlingo.com), er for eksempel i stand til at fortælle dig, hvornår din løbe-, ski-, cykel- med videre træning truer med at gøre dig udmattet - subsidiært om det allerede er sket - med hvilken hastighed det er foregået og over hvilken distance. Som en sidegevinst oplyses også, hvad indsatsen har kostet i tabte kalorier.
Til de mere magelige har det canadiske firma Solestrom (www.solestrom.com) udviklet en sladrehank af tilsvarende kaliber: Et digitalt UV-meter, påmonteret en skinnende bikini til 190 dollars (billedet). I dette tilfælde er der tænkt på, at man så heller ikke behøver at tænke på at komme til at henslænge sig for længe under solens skadelige UV-stråler.
SmartSwim UV Meter-bikinien fås så vidt vides kun i kvindestørrelser, så medmindre enkelte mere metroseksuelt orienterede strandløver er friske ... så er det åbenbart fortsat op til hankønsvæsner at tænke selv, når de dyrker sol.
Karrieren går i høje hæle
"Japansandaler" hed de engang i en fjern fortid - i dag bedre kendt som "klipklapper". Den urgamle sandalmode med det lydbilledlige navn har de senere år været et hit på varme sommerdage, og nu om stunder produceres de i alskens mere eller mindre fantasifulde afskygninger.
Men om man så investerer i super-de-luxe-udgaven med glitrende Swarovski-stene, som kunne være en østerlandsk dronning værdig, går de ikke hånd i hånd - eller fod i fod - med at gøre karriere i business-verdenen, advarer amerikanske modeksperter.
Klipklapper er strandtøj og ikke god tone på kontoret, mener for eksempel Meghan Cleary, forfatter af bogen "The Perfect Fit: What Your Shoes Say About You".
Og hun får i øvrigt opbakning fra lægeverdenen, som ifølge Yahoo News advarer om stigende forekomst af skader blandt helt unge kvinder, der ikke får støtte nok til foden i de minushæl-flade badesutter.
Om modeeksperterne får held med at lokke de 31 procent af de adspurgte kvinder i en online-undersøgelse, som har klipklapper øverst på listen over eftertragtede ingredienser i dette års sommergarderobe, over i businesswoman-rigtigt fodtøj, kan kun tiden vise. Mode eller ej, kan risikoen for, at karriere-gulerødderne risikerer at gå ens næse forbi, måske være incitament nok til at lade hønsefødderne stige på stylterne i stedet.
Billedtekst: businesswoman-rigtigt fodtøj De her har direkte kurs mod direktørgangen!
Foto: PRNewsFoto
OriginalModTime: 15-08-2006 15:00:50