Telia satser på bredbånds-indhold

Teleselskabet Telia løftede onsdag sløret for deres nye bredbåndsportal Comhjem.dk. Portalen signalerer et fokusskift fra teknologi til indhold.

På et pressemøde onsdag præsenterede Telia portalen Comhjem.dk. Navnet dækker over et websted med fokus på underholdning og andet indhold, der kræver bredbåndsforbindelse.

Den er rettet mod familien og tilbyder en bred vifte af tjenester, blandt andet nyheder, e-mail, spil, fillagring og opskrifter. Repræsentanter for virksomheden lagde ikke skjul på selskabets ambitioner om at blive førende inden for bredbånd, og at portalen skal være med til at slå varemærket Telia fast i brugernes bevidsthed. Det til trods for, at Telia stadig ikke leverer den mest almindelige form for bredbåndsopkobling, ADSL, i Danmark.

? Spørgsmålet omkring, hvordan folk får bredbånd bliver stadig mindre vigtigt. Det, der er interessant er, hvad det kan bruges til, og det vil vi gøre lidt enklere og lidt sjovere, siger Indra Åsander, Telias chef for internet services.

Konkurrence

Med portalen bevæger Telia sig ind på et marked med mange veletablerede aktører. Det bekymrer dog ikke den administrerende direktør, Brian Gjerstrup.

? Vi ser de eksisterende portaler som udvandede søgemaskiner. I forhold til konkurrenterne har Comhjem.dk et meget stærkere fokus på blandt andet underholdning. MSN er nok vores eneste reelle konkurrent lige i øjeblikket. Samtidig er de andre portaler typisk rettet mod lavere opkoblingshastigheder, siger han.

Ifølge Gjerstrup skal portalen have 80.000 jævnlige brugere i løbet af et par måneder, før succesen er sikret.

Mikrobetaling

Comhjem.dk har taget 16 måneder at etablere, og 39 medarbejdere er i øjeblikket afsat til arbejdet med vedligeholdelse. Foreløbig holder Telia de økonomiske kort meget tæt ind til kroppen, og der foreligger derfor ingen oplysninger om, hvor meget det har kostet at etablere portalen eller udgifterne omkring drift. Ifølge Brian Gjerstrup skal indtægterne komme fra blandt andet reklamer, der i forskellige formater lægges ind sammen med indholdet, blandt andet som små tv-reklamer før en musikvideo.

Brugerbetaling for spil og film indgår også i forretningsmodellen, og Telia har været med i FDIM?s projekt om mikrobetaling.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere