Softwareselskabet IT Factory går på juleferie i forvisningen om, at selskabets hamskifte til rent udviklingsselskab er endeligt gennemført efter en turbulent måned. Fremover er der kun fokus på udvikling af forretningssystemer til Lotus Notes og Domino, mens al salg vil foregå via partnere. Tidligere stod selskabet selv for den del af forretningen.
IT Factory købte i maj det danske Notes House, men har nu solgt det tilbage til en af stifterne, Morten Munch Johansen.
- Vi toner rent flag, som bestyrelsesformanden for IT Factory, Søren Jonas Bruun, udtrykker det over for Computerworld Online.
- Vi kan nu fuldt ud koncentrere os om at udvikle vores partnerstrategi. Her er det så meget tilfredsstillende, at EDB Gruppen bliver en del af den strategi med at sælge vores software ? og samtidig melder ud, at de vil gå kraftigere ind i IT Factory, forklarer han.
Men det vigtige for IT Factory er signalet, understreger Søren Jonas Bruun
EDB Gruppen vil ikke sætte beløb på sit engagement. Administrerende direktør Jens Frølund understreger imidlertid, at selskabet vil ?investere betydeligt i samarbejdet? i de kommende år, da selskabet er glade for IT Factorys nye strategi.
I januar vil selskabet kontakte 300 forhandlere verden over for at få dem som partnere. De kan enten blive global partners, der kun medvirker, hvis der ikke er lokale partnere at trække på ved implementering af en IT Factory-løsning, eller de kan bliver preferred partners.
I så fald skal de årligt kunne fremvise salg af mindst tre løsninger, der har over 100 brugere, og de forpligtiger sig på at nå en bestemt omsætning.