Compuware vil næste år satse mere målrettet på det danske marked, og det skal medføre en ny omsætning på 10 millioner kroner fra client/serverløsninger. Finansieringen skal komme fra omsætningen på 60 millioner kroner på mainframeløsninger.
Sådan lyder det fra 48-årige Leo Woer, der for tre uger siden blev udnævnt til ny Country Manager for Compuware Danmark.
? Compuware skal væk fra glemslens hylder. Det er kun de personer hos vores kunder, som bruger vores løsninger, der kender os. Der sker en kæmpestigning i markedet for webbaserede løsninger, og hvis vi kan sørge for, at kunderne kommer til at kende os, så kan vi også komme på den vogn, siger Leo Woer.
Væksten skal komme gennem nye salgskanaler, blandt andet konsulenthuse og nye medarbejdere, hvoraf to allerede er ansat. Samtidig vil selskabet profilere Compuware-navnet med imageannoncering, og markedsføringsbudgettet er derfor hævet fra 1,3 til 1,8 millioner kroner.
Græsk ild
Baggrunden for selskabets nye målsætning er en kundeanalyse, der viste, at folk er godt tilfredse med Compuwares produkter, men også at selve Compuware ofte er usynlig.
Selskabet med en omsætning på 2,2 milliarder dollars på verdensplan er derfor gået i gang med en global omstrukturering under navnet Greek Fire. Indtjeningen skal øges, og der skal gives større ansvar til medarbejderne.
? Som monopolistisk virksomhed luller man sig selv i søvn. Ordrerne kommer automatisk, og al den viden og kreativitet, der skjuler sig hos medarbejderne, kommer ikke rigtig til overfladen. Vi skal give medarbejderne indflydelse på, hvilken retning tingene skal have. Lad os få mere ud af medarbejderne, for vi ved, de har mere i sig, siger Leo Woer.
I Danmark har Leo Woer specielt fokus på, at Compuware tidligere var en produktsalgsorganisation, men skal nu være kundeorienteret og ud at møde kunden og forstå kundens forretning.
Derfor indføres fra 1. april næste år kommissionsmodeller, der har til formål at knytte medarbejderne tættere til kunderne.