Telenor går glip af historisk tv-mulighed
Telenors bredbånds-tv når ikke at blive klar til den analoge slukning og de muligheder, der byder sig, når omkring 300.000 hustande efter slukningen skal have en ny tv-løsning. En del af de danskere er ellers allerede kunder hos Telenors mobil- og bredbånds-forretninger. (Børsen)
Microsoft i charmeoffensiv for iværksættere
Nystartede virksomheder med en beskeden - eller måske slet ingen - indkomst skal lære de dele af Microsofts software at kende, som de hidtil ikke har haft mulighed for at benytte. Virksomheder under en vis størrelse har ganske enkelt kvit og frit mulighed for at benytte forskellig software til forretningsudvikling. Dog skal der betales et engangsbeløb på godt 500 kroner for at deltage. (Børsen)
Netkunder efter milliarder i indkøbskurven
10 milliarder kroner. Så stor er værdien af varerne i de millioner af fyldte indkøbskurve, som danske internetkunder efterlader rundt omkring i netbutikkerne, fordi de fortryder købet undervejs, ikke kan finde ud af at afslutte købet eller ikke får den hjælp og service, som de har brug for. De viser tal fra analysefirmaet Userneeds. (Børsen)
El- og vvs-grossist investerer 300 millioner i it
Virksomheden Solar fra Kolding investerer 3000 millioner kroner i et forretnings- og it-forandringsprojekt, Solar 8000. Projektet betyder, at medarbejdere over de næste tre år skal vinke farvel til de omkring 200 større og mindre it-systemer, som virksomheden hidtil har benyttet sig af for til gengæld at skifte til én samlet løsning fra SAP. (Børsen)