Syv stævninger til Dicentia
Det børsnoterede selskab Dicentia, tidligere SDC Scandisk, har modtaget en syvdobbelt stævning på grund af brud på patentreglerne. Direktør Torben Nordquist tager stævningerne roligt, og henviser til, at de angår patentsituationen i Tyskland, hvor Dicentia har et datterselskab, der sælger dvd'er. (Børsen)
Chef for avisen.dk fyret
Nyhedsavisen fyrede i går Kristoffer Gravgaard, der fungerede som chef for avisens hjemmeside. Kristoffer Gravgaard var en af drivkræfterne bag Nyhedsavisens opstart og skulle stå i spidsen for avisens nyhedsbureau, der dog aldrig kom på skinner. Bruddet skyldtes formentlig uenigheder om avisens fremtid. (Børsen)
Journalisten bruger dybe links
Journalisternes eget fagblad, Journalisten, har netop relanceret sit website, og gør i den forbindelse brug af såkaldte dybe links, som henviser direkte til specifikke artikler på andre hjemmesider. Dermed bevæger hjemmesiden sig ud i et juridisk minefelt, hvor et firma som Newsbooster tidligere er blevet ramt hårdt. (Børsen)
Brugervenlighed på vej tilbage
Brugergrænseflader og brugervenlighed har i mange år været det hellige mantra for computerindustrien. Men nu må den rå betjening af maskinernes enkelte knapper vige til fordel for en følelses- og oplevelsesmæssig sammenhæng med interaktionen mellem mand og maskine. Interaktionsdesign er det sidste nye, og virksomheder som Novo, Grundfoss og B&O har taget konceptet til sig. Danfoss har også udvidet satsningen på interaktionsdesign. (Børsen)
Ingen hellige køer i TDC
Efter 190 dage i direktørstolen hos TDC har Jens Alder endnu ikke offentliggjort en ny strategi for telegiganten. Men selvom planerne ikke er på plads, så tyder alt på, at intet er fredet hos TDC, hvilket massefyringer og afskedigelsen af kronprinsen, Kim Frimer, også tyder på.
650.000 danskere får reklamer på mobilen
650.000 danskere har tilmeldt sig forskellige forretningsmodeller, der betyder, at de modtager reklametilbud på mobiltelefonen. Det er hovedsageligt telefirmaer og finanssektoren, der benytter sig af reklame-sms'er, men også rejsebranchen og bilbranchen følger godt med. Markedet forventes at stige, hvor der inden for få år måske vil komme et stort marked for mere sofistikerede beskeder via MMS. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
Sikkerhed skal topstyres
Landets afdelinger kæmper med sikkerheden. Men krigen mod ondsindede hacker-angreb er tabt på forhånd, hvis ikke virksomhederne udfærdiger en ordentlig it-sikkerhedspolitik. Projektleder hos Dansk Standard, Niels Madelung, kritiserer, at det ofte kun er lokalt i it-afdelingen, at beslutningen om it-sikkerheden træffes. Den slags burde være defineret og forankret hos den øverste ledelse, mener han. (Jyllands-Posten)
TDC ramt af Tele2-spam
TDC-medarbejdere åbnede den vedhæftede fil i sidste måneds spammail fra Tele2, hvilket inficerede flere TDC-ansattes computere. TDC har derfor i sit seneste medarbejderblad advaret mod ukritisk at åbne hvad som helst. (Jyllands-Posten)
Telia angriber TDC's guldæg
Telekoncernen Telia går nu efter et af TDC's kerneområder, medarbejderbredbånd. Telia byder med en halvering af prisen på bredbånd til medarbejdere op til priskrig på et af de mest oplagte frynsegoder til danske medarbejdere. (Berlingske Tidende)
Få automatisk dagens avisresumeer sendt til din indbakke hver morgen. Opret dig som bruger på Computerworld.dk og sæt "Dagens aviser om it" på overvågning med Computerworld Nyhedsovervågning.