Apple lukker indisk callcenter

Få måneder efter åbningen drejer Apple nøglen om på sit callcenter i Indien. Opgaverne skal i stedet flyttes til andre lande. Samtidig fortsætter konkurrenterne med at flytte opgaver til Indien.

Apple drejer nøglen om på et ny-åbnet callcenter i Indien, der med sine 30 medarbejdere ellers blev åbnet for få måneder siden.

Samtlige medarbejdere - der alle sidder i it-byen Bangalore - har fået en fyreseddel.

- Vi har revurderet vores planer og har bestemt at flytte support-centrene til andre lande, meddeler Apple-talsmand Steve Dowling til Cnet.

Apple vil ikke oplyse hvilke lande, det drejer sig om, ligesom selskabet ikke vil oplyse, hvorfor selskabet har ombestemt sig efter ganske få måneder.

Apple har lignende callcentre i de to amerikanske delstater, Texas og Californien.

Callcentret har i sin korte levetid beskæftiget sig med teknisk support for kunder fra hele verden.

Lukningen kommer i en tid, hvor it-selskaber fra hele vesten sender massive mængder it-tjenester til Indien og andre prisbillige lande.

Blandt de største er Apple-konkurrenten Dell, der fornylig meldte, at selskabet over de næste tre år vil fordoble antallet af medarbejder i Indien til 20.000 mand.

Langt de fleste af Dell-jobbene i Indien er indenfor netop kundesupport.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere