TDC i slagsmål med Telmore-stifter
Telegiganten TDC er på vej ud i et juridisk slagsmål med stifteren af selskabet Telmore, Frank Rasmussen. TDC valgte for to uger siden at skille sig af med Frank Rasmussen som direktør for EasyMobile. Nu forsøger jurister på vegne af Frank Rasmussen at få TDC i tale, fordi de mener, at han har ret til en større kompensation end det, han hidtil er blevet stillet i udsigt. (Børsen)
EasyMobile ind i Holland
TDC's lavprissatsning EasyMobile er med flere måneders forsinkelse nu endelig gået ind i Holland, hvor selskabet vil forsøge at opnå samme succes som i Danmark, hvor lavprisselskabet Telmore på små fem år har opnået en markedsandel på 10 procent. (Børsen)
Hårde hug til digital radio
Digitaliseringen af radiomediet breder sig, men lytterne er kritiske. I en lytterundersøgelse får de nye digitale radioformater hårde hug. To specialestuderende på Roskilde Universitet beskriver lytternes oplevelse af DAB som et "førerløst tog" med en tilfældig redigering af programmerne. (Børsen)
Ny branche-organisation
En ny branche-organisation, DAB-organisationen, skal skabe dialog i branchen og samle markedsføringsindsatsen for de stadig mere udbredte DAB-radioer. (Børsen)
Lavere telefonregninger med RTX
RTX Telecom vil gøre det nemmere for forbrugeren at få lavere telefonregninger. Med selskabets nyeste bredbånds- og fastnettelefon LAN Cordless Dualphone ønsker selskabet at bryde barrieren mellem ønsker om billig telefoni og modstanden mod besværlige internettelefoner. (Jyllands-Posten)
It-sikkerhed er det mindste problem
Virus og hacking er et ti gange mindre problem for virksomheder sammenlignet med it-nedbrud og andre it-problemer, viser en undersøgelse udført af Microsoft i 300 danske virksomheder. Virksomhederne ved dog sjældent, hvornår deres it-systemer er i fare, siger ekspert. (Berlingske Tidende)
Skype-designer til udlandet
Den grafiske designvirksomhed 11 Design skabte i samarbejde med stifterne Janus Friis og Niclas Zennström milliardsuccesen Skypes designmæssige identitet med et svævende logo. Virksomheden vil bruge succesen som et springbræt til udlandet. (Børsen)