Det japanske antivirusfirma Trend Micro tilbyder nu at dække sine japanske kunders omkostninger til service på grund af en bommert, selskabet begik i forbindelse med en opdatering.
En fejl i opdateringen af selskabets antivirusprogram betød, at programmet sugede processorkraft til sig og gjorde kundernes systemer langsomme.
Trend Micro indrømmer, at selskabet ikke fik testet hele koden forud for frigivelsen af opdateringen.
En række kunder tilkaldte pc-reparatører, fordi systemet ikke duede.
Trend Micro har derfor tilbudt at dække regninger på op til 465 kroner hos de forbrugere, der har tilkaldt en tekniker.
Selskabet giver desuden de ramte kunder i Japan en ekstra måned gratis support som kompensation.
Selskabet vil dog ikke give økonomisk kompensation til virksomheder, der har lidt forretningsmæssige tab på grund af problemet.
Fejlen betød, at Trend Micro modtog over 370.000 kundehenvendelser. Allerede inden tilbuddet om dækning af teknikerbesøg og gratis support, havde episoden kostet Trend Micro 16,4 millioner kroner, oplyser selskabet.
Trend Micro har ikke offentliggjort, om det vil give nogen form for kompensation til ramte kunder uden for Japan.
Trend Micro er blandt verdens største leverandører af antivirussoftware, og fejlen har ramt tusindvis af brugere over hele verden.