Danske GN Netcom, der er verdens største producent af trådløse hovedsæt baseret på Bluetooth-teknologien, præsenterede i går to nye hovedsæt på Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas.
Ifølge Niels B. Christiansen, administrerende direktør for GN Netcom, har interessen været overvældende fra både medier og potentielle kunder.
- Vi er blevet kontaktet af mange tv-stationer, aviser og mulige partnere, der alle har vist stor interesse for vores to nye hovedsæt, siger direktøren.
Samme headset til begge telefoner
Det nye ved GN Netcoms to hovedsæt er, at forbrugerne for første gang kan få fingre i et trådløst headset, hvor de slipper for at skifte til et nyt, når samtalen på den almindelige telefon afbrydes af en på mobilen.
Dermed slipper forbrugerne for at investere i to dyre trådløse hovedsæt, og det forventer GN Netcom, at mange kunder kan se fidusen ved.
- Nu kan forbrugeren nøjes med et og samme hovedsæt hele dagen. Hovedsættet kan følge brugeren, når han er ude fra kontoret, og når han sidder på sin arbejdsplads. Den form for konvergens viser vores markedsundersøgelser, at forbrugerne er på jagt efter, siger Niels B. Christiansen.
Han ønsker ikke at oplyse, hvor mange headset der skal sælges, før produkterne er en succes, når de lanceres i løbet af foråret.
- Det er svært at sige, fordi de nye hovedsæt både kan bruges af kontorsegmentet og af private brugere, siger direktøren.
Kompatible med alle telefoner
Begge nye hovedsæt - modellerne GN 6110 og GN 6210 - har 10 meters rækkevidde og er kompatible med alle almindelige telefoner og mobiltelefoner.
GN Netcom - der i 2002 oplevede et fald i omsætningen på ni procent til 1,8 milliarder kroner - leverer blandt andet Bluetooth-headset til Motorola og Siemens, ligesom det producerer headset under sit eget Jabra-varemærke.