Nye serviceaftaler rettet mod privatkunder betyder, at man kan omgås den gennemsnitlige ventetid på 40 timer for at få genoprettet sin telefonforbindelse hos TDC.
For 65 kroner om måneden lover teleselskabet, at det vil begynde fejlretningen inden for tre timer, også selvom familien Danmark sidder bænket om juleanden.
Vicedirektør Poul Erik Rasmussen mener, at tiden er kommet til at også private skal kunne sikre sig via serviceaftaler efterhånden som folk bliver mere afhængige af kommunikationsforbindelserne derhjemme.
- Der er kommet mange nye hjemmearbejdspladser, og derfor mener vi, at vi har et nyt forretningskoncept, siger han.
Højst 17 dage
Poul Erik Rasmussen har ingen ide om, hvor mange private, der vil betale forsikringssummen på mellem 15 og 65 kroner om måneden for at springe foran i køen, når der skal fejlrettes.
Har man ikke forsikret sig, er der dog stadig mulighed for at sætte ekspres på fejlretningen. Formedelst et engangsbeløb på 2.000 kroner går servicefolkene ligeledes i gang med fejlretningen inden tre timer.
TDC er bundet af aftaler med Telestyrelsen, som betyder, at 95 procent af alle fejlrettelser skal være igangsat inden for 84 timer. Aftalen gælder fra årsskiftet. Op til 99 procent skal være rettet inden 17 kalenderdage.