TDC sælger forsikring mod ventetid

Hvis et lyn tager bredbåndsforbindelsen juleaften, skal nu også privatkunder kunne få igangsat fejlretningen inden for få timer, mener TDC. Eneste krav er, at kunderne indgår en serviceaftale med TDC.

Nye serviceaftaler rettet mod privatkunder betyder, at man kan omgås den gennemsnitlige ventetid på 40 timer for at få genoprettet sin telefonforbindelse hos TDC.

For 65 kroner om måneden lover teleselskabet, at det vil begynde fejlretningen inden for tre timer, også selvom familien Danmark sidder bænket om juleanden.

Vicedirektør Poul Erik Rasmussen mener, at tiden er kommet til at også private skal kunne sikre sig via serviceaftaler efterhånden som folk bliver mere afhængige af kommunikationsforbindelserne derhjemme.

- Der er kommet mange nye hjemmearbejdspladser, og derfor mener vi, at vi har et nyt forretningskoncept, siger han.

Højst 17 dage

Poul Erik Rasmussen har ingen ide om, hvor mange private, der vil betale forsikringssummen på mellem 15 og 65 kroner om måneden for at springe foran i køen, når der skal fejlrettes.

Har man ikke forsikret sig, er der dog stadig mulighed for at sætte ekspres på fejlretningen. Formedelst et engangsbeløb på 2.000 kroner går servicefolkene ligeledes i gang med fejlretningen inden tre timer.

TDC er bundet af aftaler med Telestyrelsen, som betyder, at 95 procent af alle fejlrettelser skal være igangsat inden for 84 timer. Aftalen gælder fra årsskiftet. Op til 99 procent skal være rettet inden 17 kalenderdage.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere