»Vi er kendt som enteprise-distributør, og vi har ikke haft så meget fokus på SMB, fordi det er et svært marked at sælge storage på. Men vi fik den idé, at hvis man lavede nogle pakker, så er det ikke teknologisk komplekst eller uoverskueligt for små virksomheder,« forklarer Jesper Jønsson, business unit manager, som står bag udrulningen af den nye strategi.
Four Leaf har ansat endnu to mand i HP-teamet - blandt andet for at sammen med forhandlere at kunne præsentere HP Basic Solutions over for kunder. Pakkerne suppleres med markedsføringsmateriale til de forhandlere, som vil tage konceptet op - blandt andet brochurer med forhandlernes eget logo på. Ligesom der vil blive arrangeret workshops og demo-præsentationer.
Jesper Jønsson tør ikke løfte sløret for, hvor stor omsætning HP-pakkerne vil tilføre Four Leaf, men han forventer, at pakkemodellen vil føre til en betragtelig vækst i salget af HP-storage i Danmark, hvor Århus-distributøren ifølge egne oplysninger allerede sidder på cirka 80 procent af markedet.
Læs mere om sagen i næste udgave af Computer Reseller News, der udkommer 3. marts.