Systemet binder den virtuelle butik sammen med de eksisterende IT-systemer. Resultatet er, at butikken ikke giver Prima ekstra omkostninger.
Det Bording-udviklede system er integreret med Primas kasseterminal-system Open Viking og administrationssystemet Navision Detail, der også er udviklet af Bording Data. Det betyder, at købmand Knud Hermansen i alle Primas eksisterende it-systemer kan sammenholde resultaterne fra internetbutikken på lige fod med de fysiske butikker.
Bording Data har i løbet af en årrække opnået stor markedsandel for it-systemer på detailhandelsområdet. Således bruger mere end 1500 butikker i såvel Danmark, Europa og i Asien kasseterminal-systemet Open Viking, oplyser Bording Data. Da flere virksomheder begyndte at lancere e-handel, sprang Bording Data med på vognen og udviklede løsningen Agetor, som integrerer eksisterende systemer med web-løsningen.
»Vi kender processerne i en butik, fordi vi har leveret it-systemer til detailhandelen i mange år. Dermed kan vi skabe et system, der optimerer forretningsgangene, så det minimerer ekstraomkostninger til for eksempel yderligere medarbejdere, der skal ansættes alene til at administrere e-handelssystemet. Når en ny kunde tilmelder sig på internetsiden, bliver vedkommende automatisk oprettet i administrationssystemet uden manuel indgriben fra Primas side. Der findes altså ikke to separate systemer, som hele tiden skal overvåges og opdateres,« fortæller Christian Baagøe Schou, afdelingschef hos Bording Datas InterActive-afdeling, som står for udviklingen af de integrerende systemer.