Producenten Intel har i en årrække arbejdet målrettet med at få inspiration fra sine mest succesrige partnere.
Midlet har været en tænketank, Board Of Advisors, hvor en udvalgt skare af Intel-partnere to gange årligt mødes for at tænke højt om små og især store udfordringer i it-branchen.
Salgs- og marketingschef i Compare IT Service, Johnny Larsen, har i et par år været en del af det eksklusive selskab, hvor han sammen med 14 andre partnere fra EMEA-regionen giver input til Intels absolutte topfolk om produkt- og forretningsudvikling og -strategier.
»Intel stiller op med folk, som deres egne medarbejdere i Danmark ikke en gang må maile til. Så vi er på et niveau, hvor det slet ikke handler om, hvordan man får fat på den ene eller anden komponent hjemme i Herlev,« fortæller Johnny Larsen.
Under møderne i Intel-tænketanken flankeres de udvalgte medlemmer af en kødrand af teamledere og chefudviklere, som ikke foretager sig andet end at »spille klaver på deres notebooks«, som Johnny Larsen udtrykker det.
Ligesom de øvrige deltagere får han ingen betaling for sin deltagelse i Intel partner-tænketank, men til gengæld er det en stor professionel tilfredsstillelse, at være med til at præge branchen, siger han.
»Det jeg bidrager med er nok i virkeligheden en særlig skandinavisk tankegang. En europæer løser problemer på en anden måde end en amerikaner, og en dansker tænker anderledes end en russer. Min motivation for at deltage er ikke en økonomisk gevinst, men naturligvis bruger jeg erfaringerne fra Board of Advisors som inspiration i den virksomhed, jeg arbejder i til daglig,« siger Johnny Larsen.
Læs mere i CRN 09/2008, som udkommer i dag.