Den samme sol skinner også på andre medlemmer af brokerbranchen, som for eksempel Røsler og Bridema, men for Dansk Computer Centers vedkommende har det økonomiske solskin et langt mere eksotisk skær.
DCC handler som de andre brokere på verdensmarkedet, men det er især det afrikanske marked, der har båret frugt, oplyser indehaver og direktør Johannes Bach:
»Vi har gennem et par år opdyrket nogle markeder i Afrika, hvor vi er meget tilfredse med at være. Der er jo ikke ret mange andre distributører, der har mod på at gå ind i Afrika, men vi har det dog ikke helt for os selv,« siger Bach.
Det er fortrinsvis i lande som Kenya og Sydafrika, at DCC sælger sin spotpartier og almindelige IT-varer.
Det specielle ved at sælge hardware til afrikanere er ifølge Johannes Bach, at man skal specialisere sig i low-end produkter. Eksempelvis skal man hellere kunne diske op med en billig 1 gigahertz-pc frem for en dyrere og mere tidssvarende model.
DCC har ikke aflagt regnskab endnu men kommer ifølge direktøren ud med et overskud i 2002 på cirka ti millioner kroner.
Læs mere i dagens udgave af Computer Reseller News.