Microsoft satser ifølge it24 på hurtig fremgang for ERP-systemet Business Solutions. Satsningen fra den amerikanske softwaregigant retter sig især mod små og mellemstore virksomheder, og midlet er styrket uddannelse forhandlere.
Ifølge Microsoft er det særlige uddannelses program, Partner Development Center, en vej til hurtigt at øge salget på SMB-markedet, og en del af konceptet går ud på at outsource uddannelsen af nye partnere i de forskellelige lande.
I Sverige har Microsoft stiftet et datterselskab, som skal står for implementeringen af det nye partnerprogram.
»Konceptet er en aggressiv måde at finde nye veje blandt partnere og i kanalen for hurtigt at kunne komme ud på markedet med vores forretningssystemer,« siger den svenske chef for Microsofts Business Solutions, Lennart Gren til it 24.
Han fortæller, at programmet både retter sig mod nye partnere, der ønsker mulighed for hurtigt at komme ud på markedet, men også til eksisterende partnere, som ønsker at ekspandere.
Det nye partnerkoncept er udviklet i Spanien af det tidligere ledelsesteam i Navision, og efter planen skal udviklingsprogrammer ejes og drives af erfarne it-entreprenører og konsulenter.
»Partner Development Center indeholder en komplet ledelses-, salgs- og projektuddannelse, som giver Microsofts partnere værktøjer til at øge salget af forretningssystemer,« siger Hans Alm,som er udset til at stå i spidsen for det nye program i Sverige.