Kunderne strømmede til, da Apple sidste mandag åbnede dørene til en ny musikbutik på nettet, hvor Mac-brugere kan downloade musiknumre for omkring syv kroner stykket.
I løbet af de første 18 timer havde kunder købt flere end 275.000 stykker musik fra den ny butik, skriver musikbladet Billboard.
Kunderne i Apples musikbutik kan vælge mellem flere end 200.000 numre fra kunstnere som U2, Eminem og Sheryl Crow.
Butikken er udviklet i samarbejde med fem af verdens største pladeselskaber, BMG, EMI, Sony Music, Universal og Warner.
Den slumrende IT-gigant satser knaldhårdt på musik som en vej tilbage til fordums storhed.
I modsætning til andre lovlige musiktjenester er Apples musikbutik gratis at abonnere på. I stedet koster det omkring syv kroner at downloade et musiknummer, som kunden får lov til at kopiere til tre computere.
Kunden kan også brænde musiknummeret ned på så mange cd'er, han eller hun har lyst til.
Nye toner fra Apple
De mange kunder overrasker, da Apples musikbutik foreløbig kun er tilgængelig for Mac-brugere i USA, men selskabet har planer om at udbrede tjenesten til hele verden - og Windows-brugere - i løbet af året.
Den nye musikbutik markerer en ny æra for Apple, der ellers har haft et anstrengt forhold til musikbranchen.
Apple kom i klørene på pladeselskaberne, da virksomheden lancerede en international reklame-kampagne, "Rip, Mix, Burn", hvori musikindustrien mente, at Apple opfordrede forbrugerne til at fremstille ulovlige musik-cd'er.
Men nu lyder der andre toner fra Apple og pladeselskaberne. De håber på, at en pris på syv kroner per musiknummer vil få forbrugerne til at forlade populære fildelingstjenester som Kazaa.