»Med det kraftigt øgede salg af monitorer og med den ekspansion, vi venter os inden for IT, er øget distribution et led i vores strategi, som går ud på at blive den førende leverandør inden for vort segment i Norden. Vi har valgt Tech Data som samarbejdspartner, da de, ligesom vi, har opnået store fremgange i løbet af de seneste år. Tech Data kommer til at være et passende supplement for vort nuværende distributionsnet,« siger Stefan Dahlqvist, nordisk direktør for IT-produkter på LG Electronics.
Tech Data ser frem til at komme ind i nye segmenter, som ikke traditionelt hører hjemme i it-salgskanalen.
»Vi ser meget positivt på dette samarbejde. LG har et bredt sortiment og et meget stærkt navn på markedet, så dette samarbejde er meget godt for vores øgede satsning på området periferi-produkter. Tech Data ser store forretningsmuligheder inden for delvist nye områder, såsom projektorer, plasma, LCD-TV med flere produkter inden for kategorien konsument-elektronik. Mange af disse produkter for lyd og billede bliver opfattet som »nye fænomener« i it-kanalen, men vi tror, at dette er en trend, som er kommet for at blive, og som vil vokse sig alt stærkere i den nærmeste fremtid,« siger business unit manager Mikael Henningsen hos Tech Data.