Intel, verdens største chip-producent, vil fra i morgen lancere en massiv reklamekampagne, der koster firmaet mere end to milliarder kroner.
Med kampagnen viser Intel, at producenten satser hårdt på den trådløse teknologi.
Intels ledelse har tidligere oplyst, at den mener, at det er den trådløse teknologi, der skal sikre salget af pc'er i fremtiden.
Det udmønter sig nu i årets mest massive reklame-kampagne, oplyser Intel.
Det bliver en omfattende reklame-kampagne med både tv-reklamer, billboards og annoncer i alverdens blade og magasiner.
Kampagnen vil fokusere på fordelene ved at koble sig til nettet uden brug af kabler.
Intel har allieret sig med reklamebureauet Havas, der blandt andet har fremstillet en tv-reklame, hvor golfspillere tager en pause og kobler sig på nettet via deres bærbare pc'er.
Centrino er en hardware-platform bestående af en processor, chipsæt og komponenter til trådløst netværk. Processoren, der hidtil har gået under kodenavnet Banias, er blevet døbt Pentium M.
Ideen med Centrino er at gøre det muligt at bygge små, bærbare pc'er med lang batterilevetid og høj ydelse.
Pc'erne får trådløst lokalnetværk (WLAN) indbygget efter 802.11-standarderne.