Med en ny chef i spidsen satser Dell på at nå bredere ud i markedet, blandt andet inden for storage/datacentre til virksomheder i mellemstørrelsen og opefter.
»Der er lagt en strategi omkring løsningssalg, og det handler i bund og grund om, at vi i højere grad skal sælge løsninger frem for produkter. Jeg skal sætte mere strøm til den proces, der allerede er i gang,« siger den nye løsningsdirektør Steen Vøler, der havde første arbejdsdag i går.
Ifølge Steen Vøler ændrer det øgede strategiske fokus på løsningssalg ikke på tilgangen til partnerne, der kommer til at køre som hidtil både med direkte og indirekte salg.
»Vi forandrer ikke noget i den måde, vi går til kunderne på. Det kommer til at foregå sammen med vores forhandlere, men vi har også kunder, vi adresserer direkte,« siger løsningsdirektøren, der er fortrøstningsfuld med hensyn til at få balancen mellem det direkte og indirekte salg til at gå op i en højere enhed.
»Der er selvfølgelig en balancegang, men det handler om, at begge kanaler skal være der, og der skal være plads til begge typer salg,« siger han.
Han overtager posten efter Henrik Stanley Madsen, der fratrådte i sommer.
Steen Vøler kommer fra en stilling i Microsoft, hvor han de seneste seks år har arbejdet med løsningssalg til blandt andet den finansielle sektor. Han ser frem til sit nye arbejde.
»Dells produkter og opkøbsstrategi med hensyn til at gå bredere ud til kunderne er rigtig interessant kombineret med den investeringslyst, Dell har i at lave løsningssalg,« fortæller Vøler, der får ti mand under sig og ansvaret for alt fra mellemstore til større virksomheder.