»Initiativet er primært rettet mod den høje ende af SMB-markedet, hvor vi har mange forhandlere. Dette segment kan have svært ved at overskue, hvilke ydelser vi kan tilbyde, når de ikke findes i overskuelige pakker. Det er det, vi har gjort noget ved,« forklarer administrerende direktør Morten Torup.
Magirus' hovedfokus ligger på servere, storage og network-management, og servicepakkerne dækker disse områder. En af pakkerne er Health Check, hvor en mand fra Magirus besøger forhandlerens slutkunde og i løbet af en dag giver kundens netværk en helbredsundersøgelse på en række punkter.
Forhandleren betaler Magirus for ydelsen - hver servicepakke har en fast pris - og forhandleren kan i princippet frit sætte sin pris over for slutkunden. I praksis anbefaler Magirus dog en pris, som de fleste forhandlere følger af konkurrencehensyn.
Gevinsten for forhandleren er, at han dels kan udvide sit forretningsområde uden at skulle øge sin egen kompetence, dels har en løsning i baghånden i flaskehals-situationer, mener direktøren.
Læs mere om Magirus-nyheden i dagens udgave af Computer Reseller News.