Acer advarer partner mod kunderov

Acer advarer supportselskabet Service Provider mod direkte salg af hjemmepc-ordninger. Det kan give kanalkonflikt, lyder advarslen.

Service Provider er tæt på at skabe kanalkonflikt hos Acer. Hidtil har Service Provider som underleverandør taget overskydende kald fra
callcenteret Anthill, der håndterer supportkald for Acer. Siden maj har Service Provider samtidig haft ti sælgere ansat til at sælge hjemmepc-løsninger til større virksomheder.

Allan Sonne-Schmidt, nordiske direktør hos Acer, advarer Service Provider mod at stjæle kunder fra de andre Acer-forhandlere. Han fastslår, at »kanalkonflikter er utilladelig ifølge Acers etiske retningslinjer«. Acer-direktøren erkender, at Service Provider får en
dobbeltrolle, når selskabet på én gang håndterer supportopkald fra Acer-kunder, samtidig med, at de sælger Acer-computere som en
del af hjemmepc-løsninger.

»Kanalkonflikten er meget begrænset, fordi Service Providers tilbud kun gælder hele pakkeløsninger, hvor en computer er bundlet med en internetforbindelse. Men hvis en forhandler føler sig trådt over tæerne, vil vi standse Anthills måde at håndtere servicekaldene,« siger Allan Sonne-Schmidt.

Han holder sig til, at hjemmepc-markedet er et adskilt marked fra det almingelige pc-marked. Service Providers direktør, Lars Persson,
garanterer, at han ikke kommer til at genere andre Acerforhandlere. Der vil være vandtætte skotter mellem support- og salgsafdelingerne,
lover han. I modsætning til andre forhandlere, vil Service
Provider kun formidle hele pakken af pc og bredbånd til medarbejdere.

»Man skal skelne meget stærkt. Der vil aldrig nogensinde være en konflikt med Acerforhandlerne. Jeg er ikke en almindelig forhandler,
men tilbyder kun hjemmepc-ordninger, og vi tilbyder aldrig en hjemmepc ordning til en kunde, der ringer til vores Acer-hotline,« forsikrer Lars Persson fra Service Provider.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere