Service Provider er tæt på at skabe kanalkonflikt hos Acer. Hidtil har Service Provider som underleverandør taget overskydende kald fra
callcenteret Anthill, der håndterer supportkald for Acer. Siden maj har Service Provider samtidig haft ti sælgere ansat til at sælge hjemmepc-løsninger til større virksomheder.
Allan Sonne-Schmidt, nordiske direktør hos Acer, advarer Service Provider mod at stjæle kunder fra de andre Acer-forhandlere. Han fastslår, at »kanalkonflikter er utilladelig ifølge Acers etiske retningslinjer«. Acer-direktøren erkender, at Service Provider får en
dobbeltrolle, når selskabet på én gang håndterer supportopkald fra Acer-kunder, samtidig med, at de sælger Acer-computere som en
del af hjemmepc-løsninger.
»Kanalkonflikten er meget begrænset, fordi Service Providers tilbud kun gælder hele pakkeløsninger, hvor en computer er bundlet med en internetforbindelse. Men hvis en forhandler føler sig trådt over tæerne, vil vi standse Anthills måde at håndtere servicekaldene,« siger Allan Sonne-Schmidt.
Han holder sig til, at hjemmepc-markedet er et adskilt marked fra det almingelige pc-marked. Service Providers direktør, Lars Persson,
garanterer, at han ikke kommer til at genere andre Acerforhandlere. Der vil være vandtætte skotter mellem support- og salgsafdelingerne,
lover han. I modsætning til andre forhandlere, vil Service
Provider kun formidle hele pakken af pc og bredbånd til medarbejdere.
»Man skal skelne meget stærkt. Der vil aldrig nogensinde være en konflikt med Acerforhandlerne. Jeg er ikke en almindelig forhandler,
men tilbyder kun hjemmepc-ordninger, og vi tilbyder aldrig en hjemmepc ordning til en kunde, der ringer til vores Acer-hotline,« forsikrer Lars Persson fra Service Provider.