Han har været nordisk ansvarlig for Xerox' Production-division, der står for salget af store løsninger til den grafiske branche og virksomheders inhouse trykkerier. Han vil fortsætte i denne stilling sideløbende med sit nye job som administrerende direktør for Xerox Danmark, oplyses det.
Han har 12 års erfaring fra Xerox og har blandt andet arbejdet som country manager for Xerox i Ungarn. Før dette har han arbejdet for Xerox i Bulgarien og Tyrkiet, hvor han var business division manager og product marketing manager.
»Xerox har betjent kunder i Danmark i ca. 40 år. Jeg vil for det første arbejde på, at Xerox Danmark får styrket sit forhold til kunderne ved at komme tættere på dem og deres dagligdag, så vi gennem vores løsninger hjælper kunderne til at kunne gøre deres arbejde endnu bedre. Vi skal samtidig opbygge bedre relationer til brancheorganisationer og uddannelsesinstitutioner, for eksempel Grafisk Arbejdsgiverforening og Den Grafiske Højskole,« siger Hristo Manov, og fortsætter:
»For det andet skal Xerox Danmark arbejde målrettet i salgskanalen og sikre, at vi altid får en win-win situation med vores partnere, hvad enten det drejer sig om distributører, forhandlere, value-added Resellers eller Xerox Partnere«.
»For det tredje vil jeg arbejde for, at Xerox Danmark fortsætter udviklingen med sorte tal på bundlinjen. Det giver en stabilitet og et udviklingsmiljø på det personlige plan, der betyder, at vi vil være en attraktiv arbejdsplads for både unge og erfarne medarbejdere. Sammen vil disse tiltag styrke Xerox' image,« siger Hristo Manov.
Hristo Manov bor på Frederiksberg med sin kone og deres fælles barn. I fritiden nyder han at rejse, sejle, stå på ski og læse. Især læsningen bliver der brugt meget tid på, da han forventer at afslutte sin MBA-uddannelse fra INSEAD i december 2004, oplyses det.