Danske familier er ikke i så høj kurs hos Microsoft, som amerikanske og tyske. Det står klart, efter at Microsoft har valgt at udvide salget af den såkaldte familiepakke af Windows 7 - med tre licenser - til blandt andet det tyske marked, når Windows 7 sættes på markedet 22. oktober. Men herhjemme må Familien Danmark kigge langt efter de særlige tre-licenspakker.
»Jeg ville gerne kunne sige, at Danmark var et af de lande, hvor vi sælger familiepakkerne. Men sådan er det ikke,« lyder det beklagende fra Mortimer Liebman, der har ansvaret for privatsalget af den kommende Windows 7 i Danmark.
Mortimer Liebman fortæller dog samtidig, at han arbejder på at få familiepakken på det danske marked. Men det er en hurdle. Det handler nemlig om penge.
»Det er ikke tekniske problemer, der gør, at vi ikke sælger familiepakken i Danmark. Det er forretningsmæssige årsager, der ligger til grund. Der bliver solgt meget få løse pakker med operativsystemer i Danmark, og vi er kun godt fem millioner mennesker. Derfor bliver det potentielle marked for familiepakker pludselig meget lille,« siger Mortimer Liebman.