Resultatet blev på 17,1 millioner kroner mod 15,8 millioner kroner året før.
»Vi har tilpasset forretningen i tide, nemlig da problemerne i markedet begyndte at vise sig i 2000,« siger selskabets marketingdirektør Mikael Bonde Nielsen. Han henviser til, at EDB Gruppen allerede for tre år siden skar staben ned fra godt 1200 til i dag godt 1000 ansatte.
Den egentlige forklaring på EDB Gruppens succes ligger dog snarere i selskabets satsning på at opbygge troværdighed over for kunderne, mener marketingdirektøren.
»Vi har været meget omhyggelige med at levere, hvad vi aftalte med kunden, til den aftalte tid og pris. Derfor er vi ikke i særlig høj grad trukket ind i den priskonkurrence, som har skabt problemer for vore konkurrenter,« siger Mikael Bonde Nielsen.
En del af selskabets vækst kommer fra det offentlige marked, hvor EDB Gruppen gennem det seneste par år er blevet en væsentlig leverandør til kommuner og amter.
Omsætningen på det offentlige marked udgør knapt 10 procent af dens samlede omsætningen. EDB Gruppens egenudviklede brancheløsning Aspect4 står for omkring 40 procent, mens SAP-løsninger tegner sig for mellem fem og ti procent. Resten af forretningen er hovedsageligt koncentreret på Navision/Microsoft-området.