I løbet af første halvår 2002 fik TDC yderligere 60.000 ADSL-kunder og øgede dermed sin markedsandel til 76 procent. Eller sagt med andre ord; TDC leverer tre ud af fire ADSL-opkoblinger til danske hjem og virksomheder.
Samtidig faldt begge konkurrenters markedsandele. Nummer to, Cybercity, gik fra 14 til 12 procent, mens Tiscali faldt fra 11 til 9 procent.
Trods den store markedsandel er TDC stadig sulten efter mere.
»Selv en andel på 76 pct. er et lavt tal set i forhold til de tidligere nationale teleselskaber i andre europæiske lande. Her er de oppe på markedsandele på 80 til 95 pct. Vi skal længere frem i skoene og har vores sigtekorn på 80 pct., som jeg tror, at vi kan nå i år,« siger adm. direktør Peder Ø. Andreasen fra TDC Tele Danmark til Jyllands-Posten.
6,5 procent af den danske befolkning har bredbåndsadgang, ADSL og kabelnet, fremgår det af en undersøgelse fra de europæiske telestyrelser, som dagbladet Børsen omtaler i dag. Dermed er Danmark det land i Europa, hvor bredbånd har størst udbredelse. Lige efter følger Belgien med 5,6 procent og Sverige med 4,3 procent.