Hensigten er blandt andet at besværliggøre forsikringssvindel.
»Behandling af skader er ofte en kompliceret proces med involvering af mange samarbejdspartnere, men vores nye skadesystem skal sikre, at vi også fremover kan leve op til kundernes forventninger med branchens mest effektive og servicemindede betjening. Med det nye system fra Accenture får vi alle processerne i behandlingen af skader integreret og åbner samtidig for nye kommunikationsveje via blandt andet mobiltelefoni,« siger skadedirektør Lars Halling.
Accentures Claim Components software bygger på netbaserede moduler, der kan genbruges og tilpasses til kundens behov. Den version, som Topdanmark får, bygger på en såkaldt J2EE-arkitektur, men systemet findes også på en Microsoft-platform. Claims Components kan styres via web-browsere og automatiserer hele arbejdsprocessen omkring skadebehandling med bedre og hurtigere kundeservice som resultat, lyder forklaringen.
Første del af det nye skadesystem forventes taget i brug medio 2006, og alle skader forventes behandlet på det nye system primo 2008.