Efter to sløje år med underskud vil CBB Mobil om få dage aflevere sit 2006-regnskab, som er blevet vendt til et plus på cirka 27 millioner kroner.
Det skriver dagbladet Børsen.
Og nu vil CBB, der er ejet af Telenor, der i sidste uge opkøbte Tele2, trykke hårdere på markedsførings-speederen, som selskabets administrerende direktør, Teddy Søgaard, formulerer det.
Ifølge IT- og Telestyrelsens seneste halvårsstatistik, som blev fremlagt i sidste uge, har den TDC-ejede konkurrent, Telmore også formået at skaffe flere kunder i 2006.
Men teleanalytiker John Strand forudsiger, at teleselskaberne i fremtiden må forberede sig på mindre avancer.
»Der findes et segment på cirka en million mobilkunder til den slags løsninger, som CBB har. Men jeg tror, at det segment på sigt vil blive mindre, fordi folk vil begynde at efterspørge pakkeløsninger og flatrateløsninger,« siger John Strand til Børsen og tilføjer ligeledes, at markedet for sim-kort kan vokse, fordi folk vil have flere af dem.