Mens det danske pc-marked i 2003 voksede med 19 pct., kunne Hewlett-Packard notere en salgsfremgang på hele 35 pct. Den amerikanske computergigant sidder nu på 31 pct. af det totale pc-marked i Danmark. Dell ligger på andenpladsen, mens IBM har en tredjeplads.
HP's markedsandel er størst inden for desktop-pc'er, hvor 35 pct. af alle solgte computere bærer firmaets logo, mens HP står for 25 pct. af de solgte bærbare computere.
»At vi vokser med 35 pct. i et marked, der samlet voksede 19 pct., må siges at være ganske godt. Vi er stolte af, at vi som en klar nummer et på det danske pc-marked fortsat formår at vokse mere end markedet og tage markedsandele fra vores konkurrenter. Det siger lidt om, hvilken styrke, der ligger i det nye HP,« siger Henrik Sinnbeck, direktør for HP's pc-forretning i Danmark.
Han understreger, at HP forventer at fortsætte væksten i 2004.
Det danske marked for desktop-pc'er voksede i 2003 med 10 pct. HP solgte 146.000 stationære pc'er på det danske marked i sidste år - en vækst på 30 pct. Markedet for bærbare pc'er voksede med 39 pct., og HP øgede sit salg med 51 pct.