Acer sidder på 22,2 procent af det danske marked for bærbare pc'er og 19 procent af det europæiske marked. Også i årets første kvartal var Acer dominerende på bærbare.
Det gode salg skyldes ifølge firmaets danske marketingchef Poul Bisgaard, at Acer blandt flere andre fordele har et godt forhold til sine forhandlere - både de store detailkæder og SMB-forhandlere, der tilbydes hver sit sub-brand (Aspire og Travelmate). Især er forhandlerne trofaste, fordi de tjener godt på at sælge netop Acer.
»Vi har de højeste marginer i branchen,« hævder Poul Bisgaard.
I andet kvartal 2004 var Acer kun nummer tre på det danske marked for bærbare efter Fujitsu Siemens og HP, der var henholdsvis nummer to og nummer et. I andet kvartal 2005 lyder rangfølgende blandt de bærbare producenter ifølge IDCs foreløbige tal:
1) Acer, 2) HP, 3) Lenovo/IBM, 4) Dell, 5) Fujitsu Siemens, 6) NEC/PackardBell, 7) Toshiba, 8) Apple, 9) Medion, 10) Asus.