Hyperlokale tjenester kombineret med gode tilbud er en god forretning.
Det er Google med til at sætte en tyk streg under med købet af The Dealmap.
også snart kommer til Danmark, men som allerede er repræsenteret ved konkurrenter som Sweetdeal og Downtown.
Google forsøgte forgæves at købe Groupon for cirka seks milliarder dollars sidste år. Opstartsvirksomheden gav Google den kolde skulder. I stedet har Google altså kastet sin kærlighed og penge efter The Dealmap, der kun har eksisteret i et år. En af firmaets faste samarbejdspartnere er Microsoft. Firmaet omtaler selv overtagelsen på sin blog.
Det er meningen, at The Dealmap skal fortsætte sit almindelige virke, men på længere sigt smelte sammen med Googles egen tilbudstjeneste, Google Offers, som så småt er åbnet op i USA.
Der er ingen melding om, hvad Google har betalt for at overtage de cirka to millioner brugere og et par håndfulde ansatte.
Google har på det seneste haft travlt med at lukke tjenester. Primært for at kunne fokusere kræfterne og innovationen på kerneområder. Købet af Dealmap er en kraftig understregning af, at Google ser de lokale tilbud og tjenester som en af de største forretningsområder i fremtiden.