Twitter tjener ingenting - men Dell scorer kassen

Mens Twitter stadig bakser for at finde en bæredygtig forretningsmodel, så kan Dell juble over Twitter, som computerfirmaet har tjent millioner på.

Twitter nyder i øjeblikket voldsom succes. Men rapporter viser, at mange brugere hurtigt mister interessen, og Twitter kæmper også med det problem, at tjenesten i bund og grund ikke tjener penge.

Men hvis Twitter vil begynde at tjene penge, så skal de måske skele til Dell, der bruger Twitter med stor succes.

Ifølge Dell har man tjent tre millioner dollar på sin tilstedeværelse på Twitter.
Dell kan aflæse i sin statistik, at de to år, hvor firmaet har brugt Twitter, har betydet yderligere salg på tre millioner dollar (15 millioner kroner). Det sidste halve år gav alene én million dollar.
Salgene kommer fra Twitter-brugere, som reagerer på links og kommentater. Næsten hver eneste besked fra Dell på Twitter indeholder en rabatkode eller et kampagnetilbud.

For et milliardfirma som Dell er tre millioner dollar selvfølgelig ikke meget, men salget er et positivt eksempel på, at det kan lade sig gøre at tjene penge på Twitter.

Derfor pønser analytikere nu på, om denne form for salg kunne være Twitters vej ud af problemerne. For eksempel ved at kræve penge fra firmaer, der vil have mulighed for at kommunikere med de mange brugere på Twitter. Twitter afviser ikke muligheden men understreger, at firmaet stadig er i en fase, hvor der drejer sig om at vokse. Derfor ligger brugerbetalinger ikke lige om hjørnet.

Det kræver dog et stort følge at tjene penge i Dells størrelsesorden. Der er 600.000 personer, der følger Dells udmeldinger på Twitter.

En mindre pizzakæde med 4.000 "followers" i USA kan dog fortælle, at cirka 20 procent af firmaets salg sker via beskeder på Twitter.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere