Meget tyder på, at der kan være en mere musikalsk udgave af Facebook på vej.
Flere kilder hævder i hvert fald, at Mark Zuckerberg og resten af Facebook-holdet er i gang med seriøse drøftelser, der kan bringe en decideret musikbutik ind på siden.
Ifølge rygterne vil Facebook dog ikke opbygge en selvstændig musiktjeneste. Det er ellers tilfældet hos MySpace Music Store, der virker som inspiration til de musikalske ambitioner. Der skulle i stedet blive tale om aftaler med eksisterende platforme hos for eksempel Rhapsody, iLike.com, Lala.com eller iMeem.com.
Det er tanken, at musikken skal være gratis. Til gengæld skal man finde sig i visuelle reklamer, mens man lytter. Hvis man vil købe musikken reklamefri, så skal det gøres hos Amazon.com.
Facebook har dog ikke kommenteret rygterne officielt endnu.
Det kan tyde på, at man gerne vil have alle formalia på plads, før man kaster sig ud i at administrere musikrettigheder. Facebook har tidligere været i clinch med industrien på grund af en applikation, der gav brugeren mulighed for at dele musik imellem dem.
Musikbutikken hos MySpace er et samarbejde med Sony BMG, EMI, Warner Music Group og Universal Music Group.
Facebook er allerede i diskussion med lignende partnere.