Den danske leverandør af content-management-systemer Sitecore gør sig nu klar til at ekspandere på det svenske marked. Det sker, efter at virksomheden har oplevet en vækst på mere end 20 procent om måneden i over to år. På fire måneder har Sitecore indgået aftaler med 11 svenske partnere, oplyser virksomheden.
Indsatsen kommer, efter at Sitecore igennem længere tid har været opmærksom på, at der i Sverige ikke er nogen direkte konkurrenter til virksomhedens udviklingsorienterede CM-system. Samtidig har Sitecore oplevet, at de eksisterende kunder i Sverige har været katalysatorer for en stigende interesse for virksomhedens systemer.
»Vi har store forventninger til vores partnerskab med Sitecore. Det svenske marked er traditionelt præget af box-content-management-systemer, men med Sitecore får vi nu også muligheden for at tilbyde vores kunder en platform, der er skabt til at blive udviklet videre på efter kundernes behov. Vi er overbeviste om, at Sitecore vil opnå en væsentlig position på det svenske marked inden for kort tid,« siger Per Jauring der er administrerende direktør hos den nye svenske partner Creuna.
Ud over de nye svenske partnere har Sitecore også udvidet samarbejdet med to eksisterende danske partnere med svenske relationer, Framfab og Teleca, der fremover også vil tilbyde Sitecore til deres svenske kunder.