Navnet Boo.com har for evigt brændt sig fast i nettets unge historie som et af de bedste - og værste - eksempler på storhedstiden i slutningen af halvfemserne, hvor alt var muligt og pengene nærmest hang på træerne. Boo.com blev grundlagt af den svenske fotomodel Kajsa Leander og hendes landsmand Ernst Malmsten, der satsede på at sælge smart streetwear på nettet. Men de skræmte kunderne væk med en brugeruvenlig netbutik, og på halvandet år havde de tabt næsten en milliard kroner.
Boo.com genopstår nu helt i tidens ånd som en community-baseret rejseportal med brugernes egne rejseanmeldelser. Retfærdigvis skal det siges, at Boo.com ikke har andet til fælles med den gamle modebutik end navnet, som firmaet Web Reservations købte i 2005. Firmachef Feargal Money betegner ligefrem sitet som et »anti-Boo« i et interview med nyhedstjenesten Cnet og understreger at projektet oprindelig startede med en kapital på sølle 275.000 dollar. Firmaet har ikke tænkt sig at brænde millioner af ligesom Boo.com, og Feargal Money mener heller ikke, at community-konceptet vil vise sig at være varm luft ligesom dotcom-boblen i 2000.
Men alligevel håber firmaet altså på, at der stadig er internetbrugere som har positive associationer til navnet Boo.com.