Du husker sikkert Microsofts mere eller mindre mislykkede samarbejde med komikeren Seinfeld. Nu er det tid til endnu et utraditionelt samarbejde.
Selv om Windows 7 sikkert kunne sælge sig selv på bunken af glade udviklere og beta-testere, så hejser Microsoft alligevel alle sine sejl i reklamekampagnen.
Den nye partner i den forbindelse bliver en tegneserie. Nærmere betegnet tegneserien Family Guy.
Microsoft betaler for, at en episode af den populære amerikanske serie kommer til at handle om Windows 7. Rosende omtale af Microsoft bliver altså spredt rundt i programmet. Ifølge Microsoft forventes det, at omtalen blandt andet kommer til at forklare seerne, hvordan Windows 7 kan gøre livet på en computer meget lettere.
TV-serien har ellers ikke været flink ved Microsoft og stifter Bill Gates i tidligere afsnit, men det må man forvente, at den bliver, når nu firmaet lægger penge på bordet. Det er ikke det eneste kommercielle samarbejde, som produceren MacFarlane har solgt sine evner til. Han arbejder på andre epoisoder, hvor der skal gives god omtale til firmaer, der betaler sig til annoncering vis Googles reklamesystem AdSense.
Episoden bliver sendt d. 7. november i USA. Family Guy sendes af Fox, der også sender The Simpsons.