I januar fremlagde Jubii sine planer for hvordan, portalen skal komme til at tjene penge efter i flere år at have tabt tocifrede millionbeløb.
Nu har selskabets administrerende direktør Peter Lundsgaard modtaget en check på femten millioner kroner fra den tyske Lycos-ledelse til at føre planerne ud i livet.
»Jeg betragter det som en styrkelse af vores fundament, som er vigtigt for os i forbindelse med vores partnerskabsforhandlinger med flere indholdsleverandører. Derudover er det naturligvis en klar indikation fra vores ejere om, at de tror på Jubii og fortsat bakker os 100 procent op,« siger Peter Lundsgaard til IT-avisen ComON.
En væsentlig del af den nye strategi er netop, at Jubii fremover skal have en stor del af sit indhold leveret af eksterne partnere frem for selv at producere det. Derudover er også et større internetsupermarked under opbygning på Jubii.dk, og er partnerskaber med leverandører helt centralt.
»Kapitaltilførslen er et commitment fra Lycos, som er godt at have i baghånden nu vi er ude at lave partnerskaber, specielt på content siden. Men derudover er de ikke øremærket noget specielt. Det er blot en kapitalforhøjelse for at sikre at vores nøgletal forbedres,« uddyber Peter Lundsgaard.
Blandt Jubiis indholdsleverandører er Forlaget Benjamin, der blandt andet står bag magasinerne M! og Woman.