Det er ikke så mærkeligt, at Microsoft i Danmark gerne vil have trafikken fra Messenger talt med hos FDIM. Messenger er nemlig den ubestridte tidsrøver.
Spørger man analysefirmaet ComScore, så sidder Microsoft tungt på tidsforbruget på nettet.
Helt præcist er det Windows Live Messenger, som pynter godt på Microsoft-statistikken. Verdens befolkning tilbragte 14,5 procent af deres tid på internettet i september på Messenger.
70 procent af Microsofts tidsforbrug stammer angiveligt fra Windows Live Messenger.
Det efterlader tidsrøvende konkurrenter som Google, Yahoo og Facebook tilbage i støvet. Ifølge ComScore tilbragte folk for eksempel 36 procent mere tid på et Microsoft-ejet websted end på en hjemmeside ejet af Google.
At Messenger snupper 14,5 procent af tidsforbruget skal ses I forhold til, at Facebook nupper 5,2 procent af tiden. YouTube skulle angiveligt sidde på 4,4 procent af tiden.
Det skal dog tilføjes, at ComScore baserer sin udregninger på skøn og tal, der er offentligt tilgængelige. Derfor kan der være unøjagtigheder i toplisten. ComScore går ud fra, at der blev tilbragt 27 milliarder timer på internettet i september.
ComScore fortæller dog ikke, hvordan de skelner mellem den tid, brugerne er henholdsvis aktiv eller passiv på hjemmesider og Messenger.
Hele undersøgelsen kan findes her.