»All by myself,« synger Celine Dion i telefonen, når man ringer til ebutikken Getmore. Lyrikken rammer meget præcist, for e-handelsfonden har netop besluttet, at Getmore får suspenderet e-mærket i tre måneder.
Helt alene er Getmore ikke, for i de tre måneder, hvor forbrugerne ikke kan se e-mærket på siden, er Getmore stadig med i ordningen omkring e-mærket. Derfor kan kunderne stadig henvende sig til e-handelsfonden, hvis de kommer i klemme hos Getmore.
Suspensionen skyldes, at mange kunder ikke har fået en ordentlig behandling omkring reklamation af varer. Det indikerer, at Getmore ikke har ordentlige procedurer for forbrugerens eventuelle reklamation.
»Det er vigtigt for forbrugernes tillid til e-mærket, at der sendes et klart signal om, at de trygt kan handle på e-mærkede netbutikker, derfor skrider vi ind med en suspension. Vi hverken kan eller vil acceptere, at forbrugere kommer i klemme, fordi en netbutik ikke har styr på håndtering af blandt andet reklamationer,« siger direktør i e-handelsfonden Lars Schmidt Larsen.
Getmore accepterer e-handelsfondens afgørelse, fortæller direktør Kaiser Raja. Firmaet vil tage det til efterretning og se på arbejdsgangen. Han kan dog endnu ikke sige, hvilken konkret betydning det får for firmaet, da han savner konkret vejledning fra e-handelsfonden.
»Vi vil se på, hvad har vi gjort galt,« siger Kaiser Raja.
Han fortæller, at konkurrencen om den billigste pris er hård, og det gør, at servicen ikke altid er så god som andre steder. For eksempel kan man altid sende en mail til Getmore, men kundetelefonen er kun åben to timer.
Men Getmore vil ikke lave fejl, når det drejer sig om den lovpligtige reklamationsret.
Der har været skrevet en del om Getmore i pressen i den seneste tid. Lars Schmidt Larsen medgiver, at den offentlige kritik også har været med til at få e-handelsfonden til at se på Getmores mange klagesager.
»Men Getmores suspension blev i den her sag lavet på et klokkeklart grundlag,« understreger Lars Schmidt Larsen.
Sidste år fjernede Getmore selv e-mærket i en periode, da de havde mange forskellige sager mod sig. Denne gang har alle sagerne handlet om problemer med reklamationsretten.
Lars Schmidt Larsen fortæller desuden, at alle de sager, e-handelsfonden har haft på Getmore, er blevet løst.