De seneste tal for trafikken på de største amerikanske sites er netop blevet offentliggjort af Nielsen Online.
Tallene dækker trafikken i december og gælder både trafik fra private og fra virksomheder.
Google ligger som nummer 1 med 133 millioner unikke besøgende - tæt fuldt af Microsoft med 125 millioner, mens Yahoo er nummer tre med 117 millioner besøg. Det er moderselskaberne for de forskellige sites, der vises, altså dækker Microsof-tallene blandt andre sites også MSN og Windows Live.
Den øvrige top-ti ser sådan her ud:
4. AOL
5. News Corp
6. eBay
7. Amazon
8. InterActiveCorp (ask.com, Match.com, Ticketmaster m.fl)
9. Apple
10. Facebook
AOL var topscorer i den disciplin, der handler om at holde længst muligt på gæsterne: Hver besøgende blev i gennemsnit hængende gennem hele december i 3 timer og 41 minutter. Til sammenligning kunne Google kun formå at lægge beslag på to timer af folks tid.
Mere om statistikken kan ses her.
(Nielsen Online har ingen relation til denne artikels forfatter)