Telmore har for nylig sat prisen ned på flere af sine produkter, og nu har firmaet fået et nyt våben i kampen om at blive mere konkurrencedygtig.
Teleselskabet har tidligere på året indbudt sine kunder til at komme med idéer til at gøre Telemore interessant i fremtiden. Nu er svarerene kommet.
Indtil videre har cirka firmaet modtaget 5.500 svar, der nu skal kigges nærmere på. Det skriver Børsen. Direktør Allan Christiansen har personligt kigget på et par 100 stykker, og der er flere gengangere.
Mange kunder er interesserede i muligheden for at købe billige - eller billigere - telefoner hos Telmore. Cirka 35 procent af svarerene vedrører billigere telefoner, først på en andenplads kommer billigere samtalepriser, hvilket cirka 20 procent har ønsket.
Få personer har ønsket flere konkurrencer og bedre muligheder for at komme i kontakt med Telmore-medarbejdere - for eksempel via blogs. Forholdsvist få har ønsket billigere udlandstelefoni og datatrafik.
Det nye initiativ falder sammen med åbningen af det nye selskab Bibob i dag. Men ifølge administrerende direktør Allan Christiansen er det ikke den nye spiller, der er årsag til nytænkning.
»Det er i virkeligheden en reaktion på, at Telia og Sonofon i nogen tid har haft bedre priser end os,« siger direktøren til Børsen.
Telmore har også inviteret en lukket gruppe til at teste et bredbåndsprodukt, som Telmore overvejer at tilbyde sine kunder i fremtiden.