CBB tvinges til at droppe omstridt reklame

Mobilselskabet CBB skal trække et reklamespot tilbage. Det sker efter at konkurrenten Orange har fået rettens ord for, at reklamen er urimelig.

Orange har fået sat konkurrenten CBB Mobil på plads. Det sker efter, at de to selskaber var røget i totterne på hinanden som følge af et reklamespot for CBB på Radio 100 FM.

I radioreklamen bliver en kundeservice-medarbejder hos et anonymiseret teleselskab blandt andet spurgt, om der skal betales abonnement, og hvorvidt et månedligt mindsteforbrug ikke er det samme som et abonnement.

Orange mener, at medarbejderen i reklamen fremstår defensiv og ude af stand til at give et fornuftigt svar, hvilket stiller selskabet i et dårligt lys, og teleselskabet afviser, at samtalen overhovedet har fundet sted. CBB Mobil fastholder derimod, at optagelsen er ægte.

Derfor slæbte Orange for fire uger siden CBB i retten, og har nu fået udstedt en fogedafgørelse, som forbyder CBB at sende reklamerne og have dem liggende på selskabets hjemmeside.

»Vi har hele tiden ment, at man ikke skal markedsføre sig på bekostning af andre selskaber og deres produkter,« siger Oranges juridiske chef, Mikkel Buhl.

Ifølge CBBs direktør Teddy Søgaard var reklamespottet det første i en række, hvor flere danske mobilselskaber er blevet fanget på det forkerte ben. Men som følge af afgørelsen bliver de andre spot nu næppe sendt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere