Orange har fået sat konkurrenten CBB Mobil på plads. Det sker efter, at de to selskaber var røget i totterne på hinanden som følge af et reklamespot for CBB på Radio 100 FM.
I radioreklamen bliver en kundeservice-medarbejder hos et anonymiseret teleselskab blandt andet spurgt, om der skal betales abonnement, og hvorvidt et månedligt mindsteforbrug ikke er det samme som et abonnement.
Orange mener, at medarbejderen i reklamen fremstår defensiv og ude af stand til at give et fornuftigt svar, hvilket stiller selskabet i et dårligt lys, og teleselskabet afviser, at samtalen overhovedet har fundet sted. CBB Mobil fastholder derimod, at optagelsen er ægte.
Derfor slæbte Orange for fire uger siden CBB i retten, og har nu fået udstedt en fogedafgørelse, som forbyder CBB at sende reklamerne og have dem liggende på selskabets hjemmeside.
»Vi har hele tiden ment, at man ikke skal markedsføre sig på bekostning af andre selskaber og deres produkter,« siger Oranges juridiske chef, Mikkel Buhl.
Ifølge CBBs direktør Teddy Søgaard var reklamespottet det første i en række, hvor flere danske mobilselskaber er blevet fanget på det forkerte ben. Men som følge af afgørelsen bliver de andre spot nu næppe sendt.