Den demokratiske kandidat til guvernørvalget i Californien, Phil Angelides fik sig en overraskelse, da hans datter fortalte ham, at han havde fået sin egen side på Myspace. I stedet for lukke ned for den uofficielle side, har Angelides kampagnefolk taget siden under sine vinger, og de betragter den i dag som en vigtig del af kampagnen.
»Vi har taget den til os, som var det vores egen. Den kan hjælpe os til at nå et publikum, som ellers kan være meget svært at nå. Der er ikke så mange unge, der ser nyhederne,« siger Brian Brokaw, som er kampagnens talsmand.
Og det er ikke blot hos demokraterne, at man har fået øjnene op for Myspace og lignende sider. Rod Shealy, som er konsulent for to republikanske kandidater i South Carolina, har skaffet frivillige ved at søge på Myspace. Han er meget begejstret for den ungdommelige hjemmeside.
»Det er som sodavands-barene i 50erne. Det er der, hvor de unge hænger ud,« siger han.
Myspace er med raketfart blevet den næstmest besøgte side i USA. Her kan mere end 100 millioner registrerede brugere dele billeder, video og budskaber. Omkring 80 procent af de registrerede brugere er gamle nok til at stemme, og derfor overvejer Myspace at lave en sektion på siden kun til politikere.