Nu skal TV3's reality-drama Paradise Hotel trække tv-seere ind på nettet. Det er ejeren af TV3, MTG, der har købt sig til magten i det sociale site Playhead, som nu skal lanceres i Skandinavien, skriver nyhedsbrevet MediaWatch.
Hjemmesiden kommer til at minde om alle de andre velkendte sociale netværkssteder og vil således også have de velkendte kontakter, profiler og universer.
Dog vil sitet adskille sig ved at have tv som ekstra trækplaster. Der vil være tv-klip og redaktionelt indhold, som for eksempel musik-interviews. Derudover skal brugerne også kunne lægge private festbilleder ud på siden.
Det er meningen, at både professionelle og amatører skal kunne bidrage med musik og tv-klip. Men tilsyneladende har TV3 ikke nogen ambitioner om at skabe et nyt Youtube. Niveauet skal øjensynligt være højere:
»Vægten ligger på professionelle bidragsydere,« uddyber projektleder Martin Ersted, der har en længere fortid med DRs online-udvikling.
I første omgang skal TV3's reality-drama Paradise Hotel trække målgruppen på 15-20 år ind på Playhead. Det vil for eksempel blive muligt at se castings på siden, og så vil det naturligvis også være muligt at kommentere de forskellige deltageres præstationer.